AB Lindstrand
 
Inspektion af det udførte arbejde Etablering af Mobilsug Etablering af Mobilsug <h2>Garager parkeringsplads til 3 biler</h2>Som enkelte  lejerne mod betaling  (ABL) kunne benytte sig af,  derved skulle man køre ind af porte lindenovsgade 3 og midt ind i baggården for at parkerer bilen.  Ingana overtog efterfølgende Garagerne og brugte dem som værksted  Etablering af Mobilsug Lindenovsgade med asfaltbelægning 003 214-1445_img lindenovsgade 006 Etablering af Mobilsug 520-2013_img 526-2608_img 082-750 1091 kort_over_koebenhavns_frihavn_1 214-1461_img Etablering af Mobilsug Etablering af Mobilsug img003 kunz_instruments_inde 525-2599_img 558-5836_IMG Etablering af Mobilsug l7_h_d117cm_vhusmur73-1100 Farve Test

Home » Tegninger af huset » Currently Reading:

Tegninger af Emigrantbarkker – Hotel Atlantica Franklinsgade & Strandboulevarden

april 19, 2011 Tegninger af huset No Comments

Emigrantbarkker Etage  Franklinsgade (Lindenovsgade) & Strandboulevarden

Emigrantbarkker Facade

DFDS Emigrant Barakker Strandboulevarden
Mart. nr. 4463 ubds klædb kvtr
Vedrørende svar af 9x 1920 og 23 juni 1921 fra Bygningsinspektorat
Læst 3 september 1935 måske i forbindelse med det nye byggeri i Lindenovsgade

Architekt Emanuel Monberg
Amaliegade 27
Telefon  (tale) Palæ 535

I august 1919 købte DFDS en byggegrund på Strandboulevaren hvor der blev opført et emigranthus med tilhørende barakker. Dette hotel hed i daglig tale Atlantica og kaldtes mand og mand imellem det danske Ellis Island. Som det fremgår at tegningen kunne Barkbygningen rumme følgende antal passager.

72 køjer til 2 klasse med adgang til 28 vaskeskåle og 11 wc samt 1 læsesal
224 køjer til 3 Klasse med adgang til 44 vaskeskåle og 18 Wc samt 1 læsesal
I alt 296 køjer 72 vaske samt 29 WC samt et antal pissoir for 2 & 3 KL

Barakbygningen var fordelt på 2 klasse og 3 klasse passagerer, 2 klasse passager lå tættes ved hovedbygningen Strandboulevarden 64 som blev brugt til spisesal. I barakbygningen til 2.klasse var passager fordelt i et antal hovedrum som bestod af 20 køjer fordelt via en mellemgang med indgang til et lille værelse med 2 etage sovekøjer , Til 3.klasse passager var hotellet opbygget som en fælles sovesal med ca. 28/32/40 køjer ” to etage senge” med adgang til 6 vaske 2 WC og et enkelt pissoir det samme antal som til 2 kl. med 20 passager.

Gadenavnet Franklinsgade blev ændret til Lindenovsgade i år 1931. I 1921 hed Lindenovsgade, Franklingsgade hvor der var opført barakker samme sted som det røde hus (foto) blev bygget i 1935, til polske emigranter som skulle indlogeredes, indtil den endelige rejse kunne begynde til USA, i baggrunde hovedbygningen til barakkerne Beboelsesejendom med Emigranthotel for D.F.D.S., Strandboulevarden 64 (1921) som selskabet selv havde opført i Franklinsgade og Strandboulevaden 64.

 

Lindenovsgade med DFDS Emigrant Hotel i baggrunden

DFDS Emigrant Barakker - Sydside mod Barakgaard

.
.
.
.
.
.
.
.
.

.

.

.

.

.

.

 

Related posts:

Comment on this Article:







Akut Nyheder - Varsling

SIDSTE LOFTSRUM

25 sep 2014

ABL cykel mærker

Bestyrelsen har nu fundet lejere til de nye loftsrum. Det er dog blevet muligt at etablere et mindre rum, hvor den månedlige leje kun vil være 100 kr. Kontakt formand Brian Hansen senest søndag 5. oktober 2014, hvis du er interesseret. Med venlig hilsen Bestyrelsen

Læs mere.......

(Ingen kommentarer)

Media RSS